Holiday Part 1 - Le Havre

Hallo ihr Lieben!
Ich bin zurück aus dem Urlaub. Wie ich ja schon geschrieben habe, sollte es ins Warme gehen, doch leider war es in der ersten Woche kalt und verregnet. Das lag aber daran, dass ich mit der AIDAcara durch den Atlantik gefahren bin und immer von einem Sturmtief begleitet wurde.
Es ging von Hamburg über Le Havre (Paris), La Coruña (Santiago de Compostela), Lissabon, Cadiz, Casablanca (Rabat), Santa Cruz de Teneriffa und Arrecife in Lanzarote bis nach Las Palmas in Gran Canaria.
In den nächsten Tagen werde ich euch einige Eindrücke und Fotos aus den einzelnen Städten zeigen.

Los geht es heute mit den Bildern von Le Havre und ein paar Eindrücken vom Schiff.
Le Havre ist eine kleinere Hafenstadt im Nordwesten Frankreichs und ca, 3h von Paris entfernt. Eigentlich ist dort nicht sehr viel los, weswegen ich auch nicht so viele Bilder gemacht habe.
Es gibt zwei Einkaufscenter - eins davon sind die neugebauten "Docks", die ihr auch unten auf den Bildern sehen könnt.

I´m back from Holiday! As I have told you the destination was the heat, but unfortunatly in the first week it was cold and rainy. The reason for this was the fact, that I spend my time on the ship AIDAcara and sail through the Atlantic Ocean - evreytime accompanied by a storm front.
The journey went via Hamburg, Le Havre (Paris), La Coruña (Santiago de Compostela), Lisbon, Cadiz, Casablanca (Rabat), Santa Cruz de Teneriffa und Arrecife in Lanzarote to Las Palmas in Gran Canaria.
In the next days I´m going to show you some impressions ans Pictures from the different cities.

I´ll start today with the pictures of Le Havre and some from the ship.
Le Havre is a smaller port in the north-west of France and ca. 3h away from Paris. Anyway there is not much happening there and that´s the reason why I´ve not taken so much pictures.
There are two Shopping Centers - one are the new built "Docks", that you also can see on the pictures below.












10 comments

  1. Interesting pics.... Waiting for the others!!!!!
    Kisses doll!!!

    ReplyDelete
  2. These photos are so cool and amazing, great to see. I adore the stripe jeans too.

    ReplyDelete
  3. Nice pics, and you look great!


    xx


    http://www.madridforniagirl.com/

    ReplyDelete
  4. Wunderschöne Fotos, möchte man gleich hin 😉 viele liebe Grüße Billy

    ReplyDelete
  5. Sieht toll aus, und die gestreifte Hose ist super!

    Liebe Grüße,
    -Kati

    ReplyDelete
  6. Hallo :)
    danke danke dir für dein liebes Kompliment!! Hat mich sehr gefreut :)
    lg aus München

    ReplyDelete
  7. What a GREAT post:) your blog always surprises and inspires me.

    Check out my new post....romantic feminine decor style:)

    have a lovely day pretty

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    ReplyDelete